Siden 1918 har Høvik verk skolekorps bidratt til ekte 17. mai-stemning på Høvik – med unntak av krigsårene. Også i år fikk vi oppleve en fantastisk nasjonaldagsfeiring sammen med elever, foreldre og lokalmiljø.
17. mai 2026 startet med vær som kanskje så litt usikkert ut, men akkurat i tide til flaggheisingen klarnet det opp. Sola holdt seg gjennom hele barnetoget og bidro til å gjøre dagen ekstra flott for både musikanter og publikum.
Korpset leverte tradisjonen tro marsjmusikk og god stemning gjennom hele dagen, og vi setter stor pris på de hyggelige ordene som ble sagt om korpset i elevrådets 17. mai-tale. Det betyr mye å bli verdsatt som en viktig del av feiringen og skolemiljøet.
I år var vi også så heldige å få flotte musikalske forsterkninger med oss. De to Erik’ene – Erik Thoner og Erik Guldbrandsen – bidro på trombone, mens Nina Østby stilte opp på klarinett. Tusen takk for innsatsen og for at dere var med på å gjøre dagen ekstra vellykket!
Vi takker alle musikanter, dirigenter, foresatte og støttespillere for innsatsen på nasjonaldagen – og gleder oss allerede til neste 17. mai.


















